آسانسور ضد انفجار(ضدحریق) چیست؟

آسانسور ضد انفجار

آسانسورهای صنعتی معمولاً از چند طناب سیم مستقل برای کشیدن آسانسور به بالا و پایین توسط نیروی الکتریکی برای هدایت تجهیزات حمل و نقل عمودی استفاده می کنند. هنگامی که آسانسور در حال کار است ، چرخ کشش توسط موتور رانده می شود و اصطکاک ایستایی بین چرخ کشش و طناب سیم کششی که توسط نیروی اکستروژن تشکیل شده بوسیله سیم طناب ایجاد می شود تا طناب سیم کششی ماشین را بلند کند و بارگیری کند در ادامه به بیان تفاوت این آسانسور ها و آسانسور های ضد انفجار میپردازیم.

اصل ضد انفجار(ضدحریق) 

آسانسورضد انفجار(ضدحریق) همان آسانسور عمومی است ، با این تفاوت که این نوع آسانسور علاوه بر عملکرد لازم آسانسور عمومی ، باید دارای عملکرد ضد انفجار نیز باشد. محصول ضد شعله نوعی محصول ضد انفجار قوی است که اغلب در سیستم هایی که قدرت بالایی دارند اعمال می شود. پوسته آن می تواند در برابر انفجارداخلی مواد قابل احتراق مقاومت کند و ازنفوذ گازهایی که آتش زا هستند جلوگیری میکند  اساساً محصول مطمین محصولی ضد انفجاراست و انرژی آن ایمن است که اغلب در سیستم های جریان ضعیف ضد انفجار اعمال می شود. هیچ جرقه یا اثر حرارتی تولید شده توسط مدار آن در شرایط عادی کار وپیش آمدن عیب های مشخص نمی تواند محیط را مشتعل کند. ترکیب فناوری ضد انفجار با فناوری ایمنی مجموعه ای از مزایای مکمل برای این محصول می باشد. امنیت آسانسورهای ضد انفجار ترکیب ایمنی ذاتی و امنیت مربوط به ضد انفجاربودن آن است. این نوع آسانسور ها در استفاده بسیار کاربردی و برای تعمیر و نگهداری راحت و کم هزینه است.

کاربرد آسانسور های ضد انفجار

  1.  صنایع نفتی، کارخانه کود ،  تولید ، صنایع دارویی ، کارخانه تولید رنگ وجوهر ، صنعت پوشاک ، انبارگیاهان دارویی ، صنعت نظامی ، انبار کارخانه و ..
  2. محیط هایی که  حتمال دارد در آن گاز منفجره وجود داشته باشد.
  3.  محیط  های حاوی گرد و غبار منفجره
  4. مناسب برای استفاده در محیط های مرطوب (مانند سد ها) و منفجره با الزامات حفاظت بالا.

برای محافظت از معاش کارمندان و دارایی های شرکت شما در انواع حمل و نقل عمودی ، شرکت سی پکس آسانسورهای مختلف را ارائه می دهد. در حین طراحی و ساخت آسانسورهایمان ، ما اقدامات احتیاطی ویژه ای را برای  مکانهای طبقه بندی شده خطرناک ، مناطق و جوهایی که غلظت گازهای قابل اشتعال ، بخارات یا گرد و غبار رخ می دهد ، انجام می دهیم. موفق ترین مشاغل صنعتی دارای تعدادی ویژگی مشترک هستند که از جمله آنها استفاده از بهترین تجهیزات ، مواد و پرسنل موجود می باشد. این امر به ویژه در مورد صنایعی که شرایط خطرناک مانند انفجار یک نگرانی روزمره است ، صادق است. هیچ شغلی نمی تواند با تجهیزات غیر قابل اعتماد یا ناامن سرآمد باشد. ما(خدمات آسانسور اصفهان) می توانیم نیازهای کاربران مختلف را برآورده کنیم. دامنه خدمات ما شامل : طراحی ، نصب ، سرویس و تعمیر آسانسورمی باشد. همچنین ، ما خدمات پله برقی را ارائه می دهیم. خدمات برتر عملکرد برجسته محصول را تضمین می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *