برای استفاده از پله پیما چه فضایی احتیاج است

برای استفاده از پله پیما چه فضایی احتیاج است ؟

برای استفاده از بالابر پله پیما چه ابعاد فضایی احتیاج است ؟

بدون شک تا به حال خیلی از شما ها نام پله پیما یا بالابرها را شنیده باشید. امروزه با گسترش زندگی آپارتمانی و رواج گرفتن آن در اکثر خانه‌ها آسانسور وجود دارد. افراد به وسیله آسانسورها بین طبقات جابجا می‌گردند. بالابر ها اصولاً برای حمل بار و افراد در یک خانواده به کار برده می‌شوند. بالابر ها با آسانسور ها تفاوت فاحشی دارند و به هیچ عنوان نباید این دو را یکی دانست. حتی بالابرها با جرثقیل‌ها تفاوت اساسی خواهند داشت. بالابر خود تعریف مشخص و حوزه و حیطه فعالیت مشخصی را خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم تا بالابر را مورد بررسی قرار دهیم و به سوال، برای استفاده از بالابر پله پیما چه ابعاد فضایی احتیاج است ؟ پاسخ دهیم. تا انتها همراه ما باشید.

تعریف بالابر پله پیما

صندلی پله پیمایی که توسط شرکت آسانسور اصفهان عرضه می‌گردد، به دستگاهی گفته می‌شود که مانند بالابرها توانایی حمل بار یا نفر را در شیوه‌ های مختلف دارد. اصولاً از آن در شیب‌ های پلکان استفاده می‌شود. از بالابر های پله پیما برای جابجایی افراد ناتوان و وسایل در بین طبقات به کار برده می‌شود. پس بالابر های پله پیما یک تجهیزات فنی و اصلی در جابجایی اشخاص و وسایل به حساب می‌آیند.

عملکرد متمایز بالابر پله پیما اصفهان

بالابر های پله پیما عملکرد های متفاوتی را تجربه خواهند کرد. عملکرد هر کدام از آنها نسبت به دسته‌ هایی که در آن قرار دارند، متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال بالابر های پله پیما با یک ریل راهنما یا متحرک به وسیله‌ی کشنده بکسلی به راحتی جابجا می‌گردد. در حالی که یکسری دیگر از بالابر های پله پیما به وسیله یک موتور چرخنده و دنده‌ی شانه به حرکت و فعالیت در خواهد آمد. سومین نوع به عملکرد هیدرولیکی معروف می‌باشد. این عملکرد به وسیله مکانیزم پمپاژ روغن و ایجاد فشارهای مورد نظر بر روی سکوها به حرکت در می‌آیند.

پله پیما اصفهان

 یک مزیت بسیار اساسی که در عملکرد هیدرولیکی به چشم می‌خورد، قابلیت بازگشت دستگاه به قسمت اولیه همان پایین پله‌ها است. در شرایطی که در سیستم‌ های برق رسانی مشکلی ایجاد گردد، برای انجام این کار مصرف کننده بهتر است، دکمه اضطراری که بر روی دستگاه نصب شده را فشار داده تا دستگاه به جای اولیه خود باز گردد.

فضای مناسب جهت پیاده سازی بالابر پله پیما

از نظر شرکت‌ های آسانسور اصفهان جهت نصب یا پیاده سازی و اجرای این پله پیما حتماً باید شرایط فیزیکی و محیطی برقرار باشد. یعنی اینکه علاوه بر اینکه کناره‌ های پله یا همان راه تردد بالابر هموار بوده باشد، به فضایی حدود 60 و 70 سانتی متر احتیاج است. این دستگاه اصولاً قابلیت تا شدن دارد و در مواردی که استفاده نمی‌گردد تا شده و در کنار قرار داده می‌شود. پس نگرانی از این بابت وجود ندارد. یعنی نمی‌توان گفت که فضای حداکثری را به خود اختصاص خواهد داد. صندلی‌ های پله را به دو روش نصب می‌کنند، که در هر دو روش هم به همان محدوده 60 تا 70 سانتی متری نیاز پیدا می‌شود.

اقسام متعدد بالابر های پله پیما

هر کدام از پله پیما ها خود دارای انواعی هستند، که متناسب با نوع آن‌ها عملکرد شان هم متفاوت خواهد. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

1 – بالابر های پله پیما هیدرولیکی

به آن دسته از بالابر هایی که به وسیله موتور های هیدرولیکی وظیفه جابجایی بارها را به عهده گرفته است، بالا بر پله پیمای هیدرولیکی می‌گویند. آنها تنها قابلیت حرکت در یک مسیر را خواهند داشت. هزینه یونیت هیدرولیکی آن‌ها چیزی حدود 14 تا 15 میلیون تومان آب می‌خورد. این مدل بالا بر در دو مدل ایرانی و ایتالیایی در بازار موجود می‌باشد.

2 – بالابر های پله پیمای چرخشی

همانطور که از نام این پله پیما بر می‌آید، یک بالابر چرخشی است که توانایی حرکت مستقیم یا چرخشی را بر روی ریل‌ ها دارد. در این نوع پله پیما، موتور های دستگاه‌ها بر روی صندلی قرار گرفته است. این بالا برها به وسیله شرکت‌ آسانسور اصفهان تولید و عرضه می‌گردند. آنها علاوه بر ارائه خدمات ویژه از یک گارانتی و تضمین برای استفاده از محصول به کار برده‎اند.

پله پیما اصفهان

3 – بالابر های پله پیما های خانگی

این نوع بالابر پله‌ای در اکثر خانه‌ها اعم از دوبلکس یا تریلیکس قابلیت استفاده برای جابجایی سالمندان و معلولین را دارد و بسیار کاربردی می‌باشد. آنها به دلیل شکل ظاهری که دارند، در اشغال فضا بسیار خوب و عالی عمل خواهند کرد و از این بابت نگرانی جهت دست و پا گیر بودن و گرفتن فضای پله‌ها وجود ندارد.

مزیت‌ های بالابر های پله پیما

هر کدام از پله پیما هایی که در بالا ذکر کردیم، دارای یکسری مزیت و قابلیت‌ های فراوان می‌باشد، که در ادامه به صورت مختصر آنها را شرح خواهیم داد.

– توانایی نصب بر روی پلکان‌ های خارجی و داخلی

پله پیما اصفهان فقط مختص محیط‌ های خارجی نیستند. بلکه در فضای داخلی منزل برای منازل دوبلکس هم به خوبی نصب و تعبیه می‌گردند.

– توانایی جمع کردن پله

یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌ های اصلی و بارز این مدل پله پیما، قابلیت جمع شوندگی آنها می‌باشد. یعنی در زمان عدم استفاده، به راحتی می‌توانید آنها را تا کرده که در دست و پای شما نبوده و فضای کمتری را اشغال نماید.

– داشتن قابلیت نصب در هر سمت پله

پله پیماها به صورتی توسط شرکت‌ های آسانسور اصفهان طراحی گردیده‌اند، که در هر سمت پله قابلیت اعمال و نصب خواهند داشت. به درخواست مصرف کننده یا کاربر در هر قسمتی از پله که تمایل داشته باشید، قابلیت نصب وجود خواهد داشت.

– توانایی نصب آسان و ساده

علاوه بر اینکه پله پیماها به راحتی نصب می‌گردند، از ایمنی بالایی برخوردار می‌باشند. با تعبیه کمربند های بر روی صندلی‌ها، خطری از بابت سقوط افراد وجود نداشته و آنها با خیالی راحت می‌توانند از آن استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *