چرا تزئینات داخلی در آسانسور مهم است

چرا تزئینات داخلی در آسانسور مهم است

چرا تزئینات داخلی در آسانسور مهم است؟هر ساختمان چند طبقه به راه هایی برای انتقال افراد و اشیاء از یک طبقه به طبقه دیگر نیاز دارد.البته پله ها ابتدایی ترین وسیله حمل و نقل عمودی هستند و حتی در ساختمان های بسیار بلند به عنوان خروجی امن در هنگام آتش سوزی گنجانده شده اند.اما هیچ کس نمی خواهد 20 پله را طی کند، اینجاست که نصب آسانسور و پله برقی اهمیت پیدا می کند.

آسانسورها زیبایی و عملکردهای ارزشمندی را در خانه ها و ساختمان های تجاری ارائه می دهند.اگر شما در ساختمان های مرتفع هستید و بطور دائمی از آسانسورهای مسافربری استفاده می کنید، بدون شک از این واقعیت شگفت زده شده اید که مردم به جای تماس چشمی با همسفران خود، تمایل دارند به کنار، کف، آینه یا سقف خیره شوند.از این رو طراحی کابین آسانسور اهمیت زیادی دارد.

طراحی لابی آسانسور نیز مهم است.از آنجایی که افرادی که در لابی آسانسور تجمع می کنند اغلب مجبور می شوند در اطراف منتظر آسانسور بایستند، طراحی این مناطق می تواند تأثیر زیادی بر راحتی ساکنان ساختمان و بازدیدکنندگان داشته باشد.

طراحی داخلی کابین آسانسور

در تزئینات داخلی کابین آسانسور موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آینه

آینه ها نقش مهمی را در آسانسورها ایفا می کنند.از منظر ایمنی شخصی، آنها به کاربران اجازه می دهند تا رفتار و حرکات همسفران را تحت نظر بگیرند.آنها همچنین با بزرگتر و جادارتر جلوه دادن فضای داخلی آسانسور، فضا را بهبود می بخشند.آینه ها همچنین برای از بین بردن کلاستروفوبیا که بسیاری از افراد در آسانسور تجربه می کنند، ضروری هستند.

  • کف

از نظر ایمنی، مهم است که کف آسانسورها از مواد غیر لغزنده مانند لاستیک، گرانیت یا وینیل ساخته شده باشد.از آنجایی که کف های بالابر در معرض ساییدگی زیادی هستند، مواد باید مستحکم و با کیفیت باشند.

  • موسیقی و نورپردازی

آسانسورها و لابی های خارج از آنها می توانند فضاهای شلوغ و در نتیجه پر سر و صدا باشند.پژواک، صداهای بلند و صدای پاها همگی می توانند در ایجاد یک منطقه آشفته نقش داشته باشند.افزودن موسیقی به آسانسور و لابی می تواند به حداقل رساندن سر و صدا کمک کند.

آسانسورهای مدرن دارای سیستم های روشنایی و موسیقی قابل برنامه ریزی هستند.اینها را می توان طوری برنامه ریزی کرد که وقتی کاربران وارد آسانسور می شوند به طور خودکار روشن شوند.

در حال حاضر لامپ‌های فلورسنت که می‌سوزند، لامپ‌های هالوژنی که گرما ساطع می‌کنند و لامپ‌های رشته‌ای که بازده انرژی ندارند، قدیمی شده‌اند و میتوان لامپ‌های ال‌ای‌دی را انتخاب کرد، زیرا طول عمر بیشتری دارند.چراغ‌های LED هم کاربردی و هم شیک هستند.چراغ های LED سطح خوبی از روشنایی را در آسانسور ارائه می دهند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.می توانید از ال ای دی های رنگی برای تزئینات داخلی آسانسور استفاده کنید.

روشنایی کابین آسانسور

  • صفحه نمایش LED

امروزه صفحه نمایش های LED در آسانسورها محبوب تر شده اند.از این صفحه نمایش ها می توان برای نمایش پیام های جامعه، تبلیغات یا سرگرمی استفاده کرد.

  • سیستم های کنترل بدون لمس

در عصری که سطوح با لمس بالا مانند دکمه‌های آسانسور را می‌توان به عنوان یک خطر در نظر گرفت، داشتن سیستم‌های بدون لمس می‌تواند افزودنی عالی برای هر آسانسور باشد.

سخن نهایی

تزئینات و طراحی داخلی کابین آسانسور مزایای زیادی به همراه دارد.می تواند زیبایی ظاهری ساختمان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد و حتی ممکن است ارزش ملک شما را افزایش دهد.آسانسور احتمالاً اولین چیزی است که بازدیدکننده هنگام ورود به ساختمان می بیند و مدتی را در یک فضای بسته می گذراند.داشتن یک آسانسور با طراحی خوب به شما این امکان را می دهد که در نگاه اول تاثیری عالی ایجاد کنید.طراحی و تزئینات کابین آسانسور علاوه بر افزایش زیبایی، قابلیت هایی را از نظر کاربردی، راحتی و امنیت ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *