تفاوت پله پیما و آسانسور خانگی

کاربرد پله پیما و آسانسور خانگی و بررسی تفاوت آن ها

تفاوت پله پیما و آسانسور خانگی

از آن جا که ممکن است پله ها برای برخی از افراد محدودیتی را ایجاد کند، بسیاری نصب پله پیما یا آسانسور خانگی را در نظر می گیرند. این دو محصول معمولاً به بیشتر خانه ها اضافه می شوند، زیرا آن ها می توانند راهی امن و آسان برای دسترسی به اتاق خواب و حمام در طبقه بالا یا اتاق رختشویی در زیرزمین ارائه دهند. با این حال، سوال این است که چگونه می دانید کدام گزینه برای شما بهتر است؟ پاسخ واقعاً به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، در ادامه این پست، درباره تفاوت پله پیما و آسانسور خانگی و نکاتی درباره انتخاب بهترین آن ها توضیح داده می شود.

پله پیما چیست؟

پله پیما یک صندلی موتوردار است که می تواند توسط تکنسین معتبر در عرض چند ساعت بر روی آج های راه پله نصب شود. اگر به یک راه حل سریع و مقرون به صرفه برای دسترسی ایمن به سطح بالایی خانه یا زیرزمین خود نیاز دارید، پله پیما گزینه ای عالی است. برای راه پله های مستقیم، پله پیما را می توان در کمتر از یک روز پس از خرید آن نصب کرد. نصب آسانسور پله‌ ای، زمان طولانی‌ نیاز دارد، زیرا ریل آن سفارشی است. اما می‌توانید انتظار داشته باشید که ظرف چند هفته پس از خرید آن، می توان پله پیما را نصب کرد. پله پیما اصفهان را می توان از فروشگاه های معتبر تهیه کرد.

پله پیما چیست

پله پیما را می‌ توان بر روی پله‌ های مستقیم و منحنی برای هر دو محیط داخلی و خارجی نصب کرد. بنابراین، چه راه پله شما دسترسی را برای ورود به خانه شما یا به سطح طبقه دیگری در داخل خانه شما محدود کند، ما انواع مدل های ‎پله پیما را داریم که می تواند در این امر به شما کمک کند. به طور معمول پله پیما راه حل بهتری نسبت به آسانسور خانگی است. اگر ساختمان از نظر ساختاری آسانسور را پشتیبانی نکند یا هزینه آن یکی از ملاحظات اصلی باشد. همچنین برای نصب پله پیما، نیازی به ساخت و ساز نیست، بنابراین در زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود. در حالی که فضای روی راه پله ها ممکن است کمی کاهش یابد، زیرپایی و صندلی و تکیه‌گاه بازوها را می‌ توان در صورت عدم استفاده به سمت بالا جمع کرد تا دیگران همچنان فضای کافی برای حرکت در پله‌ ها را با پای پیاده داشته باشند.

مزایا و معایب پله پیما

مزایا پله پیما

– مقرون به صرفه

– راه حلی برای نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت

– زمان‌ های چرخش سریع

– نصب و حذف آسان و سریع برای تکنسین‌ ها

– بدون نیاز به ساخت و ساز یا بازسازی به دیگران اجازه می‌ دهد همچنان از پله‌ ها استفاده کنند

معایب پله پیما

– معمولاً راه‌ حل امنی برای کاربران ویلچر نیست

– یک سطح طبقه اضافی، مگر اینکه چند آسانسور نصب شده باشد

– ظرفیت‌ های وزن کمتر در مقایسه با آسانسور خانگی

– گزینه‌ های طراحی محدود لزوماً به ارزش آسانسورهای خانگی اضافه نمی‌ کنند

ویژگی های پله پیما

مزایا و معایب آسانسور خانگی

آسانسور خانگی گزینه گران‌ تری نسبت به پله پیما است، اما مزایای متعددی را برای افرادی که به راه‌ حلی مطمئن برای پیمایش بین طبقات خانه خود نیاز دارند، ارائه می دهد. اضافه شدن یک آسانسور خانگی، به ارزش خانه شما اضافه می کند. آسانسور خانگی گزینه‌ های طراحی متنوعی را نیز در اختیار شما قرار می‌ دهد. می توانید طرح و رنگ کابین را متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید و درب تابشی را انتخاب کنید، که با سایر درهای خانه مطابقت داشته باشد. توانایی سفر به سطوح چند طبقه با فشار یک دکمه نیز جذابیت بیشتری نسبت به پله پیما دارد. یک آسانسور خانگی استاندارد می تواند تا 5 طبقه را طی کند و می تواند به خانه های جدید یا موجود اضافه شود.

در نهایت، آسانسور خانگی ایمن ترین راه حل در دسترس برای کاربران ویلچر و صندلی برقی خواهد بود. ظرفیت وزن بالاتری دارد و فضای کافی برای کاربر دارد که مجبور نباشد برای حرکت از یک طبقه به طبقه دیگر از ویلچر یا صندلی برقی پیاده شود. حمل مواد غذایی، چمدان ها و تزئینات تعطیلات بین سطوح طبقه نیز با اضافه شدن آسانسور خانگی بسیار آسان تر خواهد بود.

مزایا و معایب آسانسور خانگی

معایب آسانسور خانگی

آسانسور خانگی علاوه بر اینکه گزینه پر هزینه تری بین این دو است، نیاز به برنامه ریزی و کار بیشتری دارد. تنها چیزی که برای پله پیما نیاز است، اندازه گیری عرض راه پله و تعداد کل پله ها است. برای آسانسور خانگی، باید با یک معمار، پیمانکار، و اگر خانه جدیدی است با یک سازنده هماهنگ کنید. این زمان و انرژی، به هزینه های اضافی تبدیل می شود.

پله پیما اصفهان

شرکت برج بران جوان تولید کننده انواع آسانسور های خانگی، صنعتی و مسکونی، پله برقی، پله پیما و … است که با ۱۲ سال سابقه محصولات مناسبی برای هتل، بیمارستان، منازل مسکونی و … ارائه می دهد. شما هم می توانید برای سفارش انواع آسانسور و صندلی پله پیما اصفهان، با این شرکت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *