راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

مواجهه با خرید آسانسور جدید می تواند یک دردسر واقعی برای یک ساختمان باشد. به خصوص اگر مدل های مختلف موجود ناشناخته باشند.

از قرن نوزدهم و به لطف پیشرفت های فن آوری، می توان به طور خاص از دو نوع بالابر اصلی صحبت کرد. که اساساً این آسانسورها بر اساس درایو متفاوت هستند: آسانسور هیدرولیک و آسانسور برقی یا کششی.

بسته به مشخصات و نیازهای هر ساختمان، نصب بالابر هیدرولیکی یا برقی مورد نیاز خواهد بود.

 

آسانسور چیست؟

آسانسور یک وسیله حمل و نقل افراد و وسایل است. این ماشین که به صورت عمودی حرکت می کند و دارای کابین، درب، دکمه های اعلان و بسیاری امکانات دیگر برای رفاه کاربران می باشد.

آسانسور و بالابر مردم یا لوازم سنگین را بین طبقات، سطوح و یا عرشه یک ساختمان، کشتی، یا ساختار دیگر جابجا می کند.

انرژی آسانسور به طور معمول توسط موتورهای الکتریکی تامین می شود. که کابل های کششی و سیستم های ضد وزنی مانند بالابر را هدایت می کنند.

برخی از آنها مایع هیدرولیک را برای بالا بردن، یک پیستون استوانه مانند جک را پمپ می کنند.

نصب آسانسورها در سال های گذشته برای ساختمان های دارای طبقات زیاد عملی اجباری نبود. برخی از سرمایه گذاران و صاحبان املاک از نصب این سیستم ها خودداری می کردند. چرا که مستلزم نصب این امکانات داشتن سرمایه و فضای نصب بیشتر بود.

 

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

 

آسانسورها از دهه 1800 تغییر چندانی نکرده اند. آسانسورها هنوز هدف اصلی خود را از حمل و نقل مردم از طریق طبقات حفظ می کنند.

سیستم کنترلی بهبود یافته در آسانسورهای مدرن، سرعت و ایمنی را بهبود می بخشند.

هدف اصلی از وزنه تعادل در آسانسور ها کاهش وزن برای بلند شدن توسط موتور و کنترل کامل آسانسور با کابل ها است. به منظور اطمینان از دوام و مقاومت، آسانسور از فولاد ساخته می شود.

قرقره ای که توسط کابل بالابر استفاده می شود. توسط یک شافت آسانسور جانبی به سمت دیگر در جای خود نگه داشته می شود. این چرخش توسط مجموعه ای از تیرهای فولادی کنترل می شود. که در بالای کابین آسانسور قرار می گیرند.

در اتومبیل های آسانسور مدرن همچنین فناوری اضافی در آنها تعبیه شده است. برخی از آنها دارای تلفن هایی هستند. که به سرنشین اجازه می دهند در موارد اضطراری درخواست کمک کند.

امروزه برخی آسانسورها مجهز به یک درب تله واقع در سقف می باشند. که فرار را در شرایط اضطراری امکان پذیر می کند.

آسانسورها با توجه به ظرفیت و جمعیت ساختمان، در ساختمان طراحی و نصب می شوند. به عنوان مثال، برخی از ساختمان ها وجود دارند. که دارای آسانسورهای بزرگ برای حمل بار به طبقات مختلف هستند.

در بیمارستان ها از آسانسورهایی استفاده می شود که قابلیت باز شدن از دو طرف را دارند. این کار امکان ورود و جابجایی بدون مشکل بیماران اورژانسی را فراهم می کند.

 

انواع آسانسور

در گذشته، بیشتر آسانسورها باید از طریق یک اتاق ماشین متمرکز کنترل می شدند. امروزه برخی از آسانسورها وجود دارند که به مکانیزم ایمنی داخلی احتیاج ندارند.

چهار نوع آسانسور اصلی وجود دارد:

  • هیدرولیک
  • کششی
  • مغناطیسی
  • پنوماتیک

خدمات آسانسور اصفهان در اینجا دو مورد اصلی را شرح خواهد داد:

 

آسانسور کششی یا برقی

آسانسورهای چرخ دنده را می توان به سه دسته مختلف تقسیم کرد:

 

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

 

آسانسور کششی

این نام به سیستمی داده شده است که از یک طرف دارای یک کابین و از طرف دیگر دارای یک وزنه تعادل می باشد. این سیستم به واسطه ی طناب های فولادی تعبیه شده روی چرخ دنده به بالا و پایین کشیده می شود. این طناب ها به وسیله موتور الکتریکی به سیستم حرکت عمودی می دهند.

همه اینها با یک سیستم راهنمای عمودی کار می کنند. و شامل عناصر ایمنی مانند کمک فنر واقع در گودال (قسمت پایین شافت آسانسور) و یک محدود کننده سرعت مکانیکی هستند. که سرعت بیش از حد را در اتومبیل تشخیص می دهد. تا چتر سیستم را فعال کند و در صورت بروز مشکل آسانسور به طور خودکار متوقف شود.

آسانسور کششی متداول ترین نوع برای حمل و نقل افراد با سرعت کم و زیاد (بیشتر از 0.8 متر بر ثانیه) می باشد. آسانسورهایی با تقاضای زیاد برای راحتی بیمارستان ها، هتل ها که بیش از 6 طبقه را سرویس می دهند.

آسانسور کششی دنده ای

موتوری که در آسانسور کششی دنده ای وجود دارد به جعبه دنده متصل است. جعبه دنده وظیفه تأمین نیرو برای حرکت چرخ را به عهده دارد. حرکت چرخ دنده باعث حرکت طناب ها و در نتیجه کشش آسانسور به بالا و پایین می شود.

این نوع آسانسور حرکت تا سرعت 500 فوت در دقیقه و حداکثر مسافت 250 فوت را پوشش می دهد.

 

آسانسور کششی بدون دنده

آسانسورهای بدون دنده انقلابی در آغاز قرن نوزدهم بودند. زیرا امکان ساخت و استفاده از آسمان خراش ها و برج های بلند را فراهم کردند.

آسانسور بدون دنده جعبه دنده ندارد. بنابراین می تواند مسافت های طولانی را با سرعت بالا (2.54 متر بر ثانیه) طی کند.

با توجه به مشخصات فنی، آسانسورهای بدون دنده می توانند با فضاهای کوچک سازگار شوند. زیرا نصب وزنه مقابل و راهنماهای کابین در همان خط فضا را بهینه می کند.

 

آسانسور هیدرولیک یا اولئودینامیکی 

مشخصه اصلی آسانسورهای هیدرولیکی این است که حرکت با استفاده از پمپ متصل به یک موتور الکتریکی، که روغن را تحت فشار، با استفاده از سوپاپ های مانور و ایمنی، از مخزن به یک سیلندر تزریق می کند، به دست می آید. پیستون آن کابین را برای صعود پشتیبانی می کند.

به این ترتیب روغن تحت فشار، از طریق دریچه ها تا زمانی که به پیستون برسد و کابین را به سمت بالا حرکت دهد، تزریق می شود. از طرف دیگر حرکت رو به پایین به لطف جاذبه تولید شده توسط وزن کابین حاصل می شود. و روغن را به موقعیت اولیه خود برمی گرداند.

به این ترتیب آسانسور اولئودینامیکی فقط در صعود انرژی مصرف می کند. برعکس، انرژی مصرف شده در صعود چهار برابر بیشتر از انرژی مصرف شده توسط آسانسور الکترو مکانیکی است. بنابراین به طور متوسط، آنها بیشتر یا کمتر دو برابر اینها مصرف می کنند. این نوع آسانسور وزنه تعادل ندارد.

از این نوع آسانسور معمولاً در خانه هایی با ارتفاع و ابعاد کمتر قابل نصب هستند. زیرا جابجایی اتاق ماشین و سازگاری آن با فضاهای کوچک آسان است. معمولا ساختمان های 2 تا 8 طبقه با حداکثر سرعت 200 فوت در دقیقه را پوشش می دهد.

 

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

 

آسانسور هیدرولیک روپ شده

این نوع استفاده از طناب و پیستون را برای تقویت حرکت واگن آسانسور اعمال می کند. حداکثر مسافتی که می تواند طی کند حدود 60 فوت است.

 

آسانسور هیدرولیک معمولی

این نوع آسانسور با گودال آسانسور طراحی شده است. همراه با یک شیار است که در زیر کف چاله امتداد دارد. با شروع سقوط آسانسور، گودال یک پیستون جمع کننده را پشتیبانی می کند.

در برخی تنظیمات، یک آسانسور هیدرولیکی معمولی ممکن است به یک سوراخ کم عمق زیر گودال نیاز داشته باشد. که هنگام افتادن آسانسور، یک پیستون تلسکوپی را بپذیرد. مسافت تقریبی که می تواند طی کند 60 فوت است.

 

آسانسور هیدرولیک بدون سوراخ

آسانسور هیدرولیکی بدون سوراخ شبیه به بالابر معمولی است. اما به سوراخ یا برشی که در زیر گودال ثابت شده باشد نیاز ندارد. در قاعده گودال دارای پیستون های تلسکوپی است. این پیستون ها اجازه می دهند تا ماشین آسانسور تا 50 فوت حرکت کند.

همچنین طرحی وجود دارد که دارای پیستون های غیر تلسکوپی است. و تنها می تواند تا 20 فوت سفر را امکان پذیر کند.

 

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

 

دلیل اصلی محبوبیت آسانسورهای هیدرولیکی این است که برای راه اندازی مقرون به صرفه تر هستند. و هنوز هم در مقایسه با سایر آسانسورها هزینه نگهداری نسبتاً کمتری دارند. .

با این حال آسانسورهای هیدرولیکی انرژی بیشتری مصرف می کنند. زیرا از یک موتور الکتریکی استفاده می کنند. که این موتور الکتریکی بر خلاف نیروی جاذبه کار می کند.

شما باید به طور منظم مایعات هیدرولیک را بررسی کنید. زیرا یک نشتی کوچک می تواند به راحتی منجر به یک فاجعه شود. یا به یک خطر محیطی وسیع تبدیل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *